Пәтерлерді біріктіру дегеніміз – жақын тұрған үйлердің керегесін қосу. Сіз тек бір қабатта орналасқан және қабырғалары бір-біріне жалғасып тұрған пәтерлерді ғана біріктіре аласыз. Бұл туралы Krisha.kz жазды.

Барлық үйде екі пәтерді біріктіру мүмкін емес. Мысалы, панельдік үйлерде екі пәтерді біріктіруге тыйым салынады.

Ең алдымен: жобалау ұйымына хабарласып, рұқсат алуыңыз керек. Содан кейін нақты жоспарланған жобаңызды заңдастырасыз.

Екі пәтерді біріктіру үшін алдымен сәулет-жоспарлау тапсырмасы мен Сәулет, қала құрылысы, құрылыс және мемлекеттік сәулет-құрылыс бақылауы істері жөніндегі жергілікті атқарушы органдардың рұқсатын алуыңыз керек. Өтініш жазбас бұрын бірнеше техникалық құжатты жинайсыз. 


Оқи отырыңыз: Қазақстанда 5 пайыздық ипотекаға қалай қол жеткізуге болады?


1-қадам. Техникалық жоба

Бірінші қадам – ​​техникалық жобаны алу. Оны кез келген сертификатталған жобалау бюросынан алуға болады. Өзіңізбен бірге пәтерлердің техникалық төлқұжаты, құқық белгілейтін құжаттарды және үй иесінің жеке куәлігі қажет.

Техникалық жоба мыналарды қамтиды:

  • жалпы мәліметтер: бүкіл үйдің құрылымдық жүйесі, техникалық деректер және т.б.;
  • пәтерлердің қайта жобалауға дейінгі жобасы;
  • қайта құру (қабырғаларды бөлшектеу) кезінде орындалатын жұмыстарды көрсететін жоспар мен диаграммалар;
  • қайта өңдеуден кейінгі жоспар;
  • техникалық жобаны дайындау құны пәтерлердің ауданына (кейде бөлмелерге) және жұмыс көлеміне байланысты.

Орташа бағасы – жалпы ауданның шаршы метрі 100 теңге.

Техникалық жобаға тапсырыс беру кезінде пәтердің техникалық төлқұжат деректерінің дұрыс болуы өте маңызды.

Техникалық жобаға инженерлік коммуникациялардың (су, электрмен жабдықтау және т.б.) техникалық шарттары және техникалық тапсырма көрсетілетін сауалнама қоса берілуі керек.

Алматыда кез келген қайта құру түріне техникалық жобадан басқа сейсмикалық қорытынды да алу қажет. Бұл (пәтерлерді біріктіру арқылы) үйдің құрылымына зиян келтірмейтінін растайтын құжат. Оны мамандандырылған сертификалған ұйымдар да береді. 

Техникалық жоба мен сейсмикалық қорытынды жасалғаннан кейін сәулет органдарынан рұқсат алу керек. Мемлекеттік органдардың рұқсатынсыз қайта жоспарлауды бастауға қатаң тыйым салынады. Сәулет-жоспарлау тапсырмасын алғаннан кейін қайта жобалауға рұқсат беріледі.


Оқи отырыңыз: Бір бөлмелі пәтер – 7 млн теңге. Қазақстанның қай қаласында пәтер бағасы арзан?


2-қадам. Сәулет-жоспарлау тапсырмасын алыңыз

Сәулет-жоспарлау тапсырмасын алу үшін өтініш жазу керек. Өтінішті elicense.kz арқылы беруге болады. "Құрылыс және қайта құру жобаларын әзірлеу кезінде шикізатпен қамтамасыз ету (қайта жоспарлау және қайта жабдықтау)" қызметін таңдаңыз.

Өтінішке қосымша осы құжаттарды да көрсетіңіз:

  • 1) екі пәтерге де құқық белгілейтін құжаттар;
  • 2) техникалық паспорттар;
  • 3) сейсмикалық қорытындысы бар техникалық жоба;
  • 4) сауалнама парағы.

Егер пәтер біріктіруге көршілер қызығушылық танытса, онда олардың нотариалды куәландырылған келісімі қажет болады. Екі пәтер де бір меншік иесіне тиесілі болса ғана біріктіре аласыз. Туыстарының, мысалы, әкесі мен баласының пәтерлерін біріктіруге болмайды.

Сәулет-жоспарлау тапсырмасы тегін беріледі. Ең ұзақ мерзім –15 жұмыс күні. Бас тарту 3-5 күн ішінде келеді.

Келіскен жағдайда пәтер иесі Сәулет-жоспарлау тапсырмасын алады. Ол өтінімнің мақұлданғанын, сондай-ақ қайта құру жұмыстары жүргізілетін стандарттарды көрсетеді. Сәулет-жоспарлау тапсырмасымен бірге пәтерлерді біріктіру жұмыстарын жүргізуге рұқсат беретін шешім қоса беріледі.

Осы құжаттарды алғаннан кейін сіз пәтер біріктіру жұмыстарына кірісе аласыз.

3-қадам. Мекенжайды белгілеу

Қайта жоспарлаудан кейін біріккен пәтерлерде бір мекенжай, бір техникалық төлқұжат және бір құқық белгілейтін құжат болады.

Бірінші қадам – ​​жаңа біріккен пәтерге мекенжай белгілеу.

Ол үшін халыққа қызмет көрсету орталығына хабарласу қажет. Қажетті құжаттар:

  • біріктіруге байланысты мекенжайды беру туралы өтініш;
  • Сәулет-жоспарлау тапсырмасы және шешім.

Меншік иесі алты жұмыс күні ішінде мекенжайы бар пәтерлерді біріктіру туралы анықтама алады. Қызмет тегін көрсетіледі.


Оқи отырыңыз:  "30/70" тұрғын үй несиесі: Қалай 90 млн теңгеге дейінгі сомада ипотека алуға болады?


4-қадам. Жаңа тіркеу куәлігі

ХҚКО арқылы жаңа техникалық төлқұжатты дайындауға өтініш беру керек. Сізге келесі құжаттардың көшірмелері қажет:

  • пәтерлерге құқық белгілейтін құжаттар;
  • СЖТ және шешімдер;
  • пәтерлердің біріктірілуіне байланысты мекенжай беру туралы анықтамалар.

Қызмет құны – 2 465 теңге.

Өтінішті қабылдағаннан кейін техникалық анықтамада көрсетілген мекенжайға барып, пәтердің жаңа аумағын өлшеуді жүргізеді. Жаңа тіркеу куәлігін 3-5 күнде дайын болады.

Тіркеу куәлігі дайын болғаннан кейін оны дайындағаны үшін мемлекеттік баж салығын төлеу керек. Оның құны пәтердің ауданына және тағы бірнеше параметрлерге байланысты.

Толығырақ Әділет министрлігінің сайтында "Тіркеу қызметі және заңгерлік көмек" бөлімінде жарияланған.


Оқи отырыңыз: Қазақстандықтар пәтерінің техникалық паспортын ауыстыруы тиіс. Ол үшін не қажет?


5-қадам. Қайта жоспарлауды заңдастыру

Әрі қарай техникалық жобаны дайындаған жобалау ұйымы жұмысты қабылдап, меншік иесінің пайдалануға қабылдау актісін жасайды. Кіру актісі екі данада болуы керек.

Актіде қайта жоспарлауды қабылдаған жобалау ұйымының мөрі, ұйым басшысы мен пәтер иесінің қолы болуы керек.

Техникалық жобаны дайындаудан бастап, жалпы ауданы 100 шаршы метрге дейінгі пәтерлерді пайдалануға беру актісіне қол қоюға дейінгі қызметтердің жалпы құны орта есеппен 300 мың теңгені құрайды.

6-қадам.Тіркеу

Енді құжаттарды сәулет органдарына, одан кейін әділет органдарына тіркеу керек.

Біріншіден, сәулет бөлімі жаңа мекенжайы бар біріктірілген пәтер сәулет органдарының тізіліміне енгізілгені туралы хат береді. Оны алу үшін меншік иесі ХҚКО арқылы тіркеуге құжаттарды тапсыруы керек:

  • қабылдау актісі;
  • жаңа тіркеу куәлігі;
  • мекенжайды беру туралы анықтама;
  • СЖТ.

Сізге флэш-дискідегі сканерленген құжаттар қажет. Сіз оларды өзіңіз сканерлей аласыз немесе оны ХҚКО менеджері жасап береді.

Тіркеуге бір жұмыс күні кетеді.

Одан кейін әділет органдарында тіркеу керек.

Құжаттарды тек ХҚКО арқылы беруге болады:

  • сәулет бөлімінен келген хаттың көшірмесі;
  • құқық белгілейтін құжаттардың түпнұсқасы;
  • тіркеу куәлігінің көшірмесі;
  • пайдалануға қабылдау актілерінің түпнұсқалары;
  • мекенжайды беру туралы анықтаманың көшірмесі.

Жаңадан пайда болған жылжымайтын мүлік объектісін тіркеу үшін мемлекеттік баж салығы – 1202 теңге.

Бес жұмыс күні ішінде, екі мөрі бар пайдалануға қабылдау актісі дайын болады (бір данасы меншік иесіне беріледі, екіншісі мұрағатқа жіберіледі).

Мөр бұл пәтердің бірыңғай базаға енгізілгенін көрсетеді, яғни барлығы рәсімделген және иесі осы пәтермен сату, сыйға тарту, кепілге беру және т.б. кез келген мәміле жасай алады.


Оқи отырыңыз: Пәтер жалдағанда алаяққа алданып қалмас үшін не білу керек?