Халық үшін құны 5-7 миллион теңгеден аспайтын отандық өндірістегі жаңа автокөлікті немесе шығарылған уақыты үш жылдан аспайтын көлікті сатып алу үшін ең төменгі пайызбен немесе мүлдем пайызсыз мемлекеттік несиелеу бағдарламасын құру ұсынылды. Бұл туралы "За рулем" журналының бас редакторы Алексей Алексеев сарапшылар атынан президентке жолдаған үндеуінде айтты.

"Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің көлік комитеті әзірлеген және тәжірибеге енгізген Қазақстан Республикасында техникалық байқауды өткізудің қолданыстағы рәсімі өзінің толық беделін түсірді деп санаймыз. Бұл факті ҚР сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметі анықтаған жаппай сыбайлас жемқорлық бұзушылықтарымен расталады. Алайда техникалық бақылауды мүлдем алып тастау мүмкін емес. Өйткені бұл рәсім халықаралық келісімдермен реттеледі", – деді Алексей Алексеев.

Әрі қарай ол көлік комитетінің 10 жыл бойы техникалық қызмет көрсетудің осы саласын дамыту үшін жағдай жасамағанын және бизнесті дамыту үшін инвестициялар тартпағанын сынға алды. Мұнымен қатар, аталған саланы халықаралық кәсіби бірлестіктермен біріктірудің маңыздылығына тоқталды. Айтуынша, техникалық байқау барлық дамыған елде қозғалыс қауіпсіздігі мен экологиялық қауіпсіздікке айтарлықтай үлес қосады.


Оқи отырыңыз: Банкрот деп танылған жеке тұлғаларға несие беріле ме?


Осы орайда, Алексей Алексеев, "Жалпы жол" жол қозғалысы қауіпсіздігі қауымдастығының президенті Арсен Шакуов, сарапшылар Андрей Тимофеев пен Серік Әжімұратов, эколог, KAZ ECO PATROL қоғамдық бірлестігінің төрағасы Тимур Елеусізов президент Қасым-Жомарт Тоқаевқа үндеу жолдап, келесілерді ұсынды:

  • техникалық байқау орталықтарын аккредиттеу және олардың жұмысына рұқсат ету қызметтерін ҚР сауда және интеграция министрлігі техникалық реттеу және метрология комитетінің жүйесіне беру. Оларға Қазақстан Республикасында техникалық байқаудың жұмыс істеуі үшін жаңа жағдайлар жасау тапсырылсын;
  • техникалық байқау пункттерін инспекциялау ҚР сауда және интеграция министрлігінің техникалық реттеу және метрология комитеті, ҚР ІІМ, жергілікті әкімдіктер, көлік комитеті, қоғамдық ұйымдар, сондай-ақ, бұқаралық ақпарат құралдары өкілдерінің және блогер-қоғамдастықтың неғұрлым маңызды өкілдерінің қатысуымен алқалы және ведомствоаралық жасау;
  • сауда және интеграция министрлігіне отандық және шетелдік инвесторларды тарту жөнінде нақты ұсыныстары бар техникалық байқаудың жаңа нысанын енгізу үшін пилоттық жобаны әзірлеу және енгізу тапсырылсын;
  • ҚР үкіметінің вице-премьерінің төрағалық етуімен техникалық байқауды өткізу нормалары мен тәртібін қайта қарау жөнінде қоғам өкілдерінің қатысуымен арнайы комиссия құру.
  • Қазақстанда ұсталған автомобильдердің саны артқаны белгілі. 2022 жылдың 1 қаңтарына 20 жастан асқан автокөліктер саны еліміздегі автопарктің 50%-дан астамын құрады және олардың саны екпінді өсуде. Барлық қолданыстағы норматив бойынша техникалық байқау жүргізу ең алдымен халықтың қорғалмаған, аз қамтылған тобына тиетінін, сондай-ақ, ТБ станцияларының иелерінен өз бизнесін жаңа регламенттерге сәйкес келтіру қажеттілігі туындайтынын түсінеміз. Барлық жұмыс істеп тұрған станция үшін өтпелі кезеңді ойластыруды және орталықтар мен жабдықтарды жаңартуда жеңілдікті кредиттер, гранттар және субсидиялар түрінде қолдауды ұсынамыз.

"Халық үшін құны 5-7 миллион теңгеден аспайтын отандық өндірістегі жаңа автокөлікті немесе шығарылған уақыты үш жылдан аспайтын автокөлікті сатып алу үшін ең төменгі пайызбен немесе мүлдем пайызсыз мемлекеттік несиелеу бағдарламасын құруды ұсынамыз. Осылайша, еліміздің көлік паркін тез арада жаңартуға болады. Техникалық байқауды жаңғырту, біздің ойымызша, бір ведомствоның басқа ведомство өкілдеріне жай ғана алмастыру болмауы керек", – деп қосты Алексей Алексеев.

Еске салсақ, Газель бойынша салық мөлшерлемелерінің төмендетілгені туралы хабарлаған едік. Бұл өзгеріс 2021 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілген. Дегенмен, жүргізушілер 2021 жылдың көлік салығын биыл төлейді.